Queen of storms
Raymond E. Feist
1
London: HarperVoyager, 2020
471 p. : krt
9780007541331 (hardback)

Tweede*, niet los te lezen deel van ‘The Fireman Saga’. In de denkbeeldige wereld Garn wordt de vrede bedreigd. Het koninkrijk Sandura, met de Kerk van de ene God, heeft Ithrace (Fireman) vernietigd. Hatu, één der erfgenamen van de Fireman is naar Coaltichin gevoerd, waar hij een opleiding als sicari (moordenaar) krijgt. Later vestigt hij zich met zijn vrienden Donte en Hatu in Beran'Hill, waar hij een herberg drijft. Dan wordt het plaatsje overvallen en uitgemoord door een onbekende troepenmacht. De vrienden vluchten. Het verhaal wordt vervolgens uit de perspectieven van één van hen verteld. Komen zij weer bij elkaar en wat is ‘The queen of storm’? Het is een klassieke fantasyroman met een denkbeeldige wereld, een middeleeuwse sfeer en veel geweld. De magie is echter nauwelijks aanwezig. Om die reden kan men ook spreken van een spannende, kleurrijke avonturenroman in een fantasiewereld. In prettig leesbaar Engels.

Over Raymond E. Feist

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Georges Seguin (Okki)

Raymond Elias Feist (Los Angeles, december 1945 ) is een Amerikaans fantasyschrijver. In 1982 kwam zijn eerste boek "Magician" uit in de VS. In Nederland kwam dit boek als een van de eerste vertalingen uit onder de titel Magiër.

Feist schrijft bijna al zijn boeken (in 2012 op 1 na) over de werelden van Midkemia en Kelewan. Deze werelden zijn ontstaan doordat Feist ze samen met een paar vrienden verzon voor het spelen van het rollenspel Dungeons & Dragons. Toen hij werkloos werd besloot hij een boek te schrijven over hoe de hogere magie in Midkemia was gekomen. Dit boek was "Magician". Inmiddels heeft hij ook al heel wat meer boeken geschreven over Midkemia.

De beschreven werelden hebben een geheel eigen geografie, volkeren, religies, koninkrijken, etc. Doordat deze werelden in elk boek steeds verder uitgediept worden, krijgt de lezer een steeds beter beeld. De gehele verzameling boeken over Midkemia en Kelew…Lees verder op Wikipedia